Vlakglas in monumenten: denk mee!

Stichting ERM blijft schakelen. Bij het aanpassen van ERM-Uitvoeringsrichtlijn (URL) 4002 'Glas-in-lood-panelen' bleek dat er behoefte is aan een afzonderlijke richtlijn voor werk aan glaspartijen in monumenten, anders dan glas-in-lood.

Dit heeft geleid tot het ontwerp van URL 4015 ‘Beglazing met vlakglas in monumenten’. In deze richtlijn is er veel aandacht voor energetische verduurzaming. Hoe kun je bijvoorbeeld dubbel glas aanbrengen, met respect voor monumentale waarden? Onze begeleidingscommissie heeft daarover lang nagedacht.

Het concept van deze richtlijn is hier te vinden. Reacties vóór 1 augustus 2024 worden meegenomen in de verdere uitwerking. U kunt hiervoor dit formulier gebruiken en mailen naar secretariaat@stichtingerm.nl.