Terugblik Beurs Monument 2024

We blikken terug op een succesvolle Beurs Monument; met fijne ontmoetingen, inspirerende vragen, discussies en volop erkenning voor de ERM-bedrijven die hun vakmanschap laten zien aan de bezoekers.

Klik hier voor de video van de Beurs Monument: veel erkenning voor werk ERM-gecertificeerde bedrijven.
Bron: 54events

Hoogtepunten
We lichten enkele hoogtepunten uit tijdens deze beurs. Dit jaar heeft ERM vooral gezamenlijke activiteiten en kennissessies georganiseerd die we samen met onze sectorpartners en met ERM-Erkende bedrijven hebben gedaan.

• Lunch- en netwerkbijeenkomst, exlusief voor ERM-gecertificeerde bedrijven, met aandacht voor de rol van het CCvD, discussie over actuele thema’s die ERM-bedrijven bezighouden, zoals personeel- en materiaalschaarste. De input neemt ERM mee in het verder ontwikkelen van kennis, richtlijnen en ondersteuning.
  • Voor bedrijven die meer willen weten over ERM-certificering en de waarde van het ERM-certificaat, organiseerden we de Help!Desk ERM certificering.

Bron foto: Stichting ERM

• Tijdens dé dag voor gemeenten inspireerden we erfgoedambtenaren tijdens de kennissessie “Voorlichtingsinstrumenten voor gemeenten”. Stichting ERM deelde samen met de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed en het Nationaal Restauratiefonds verschillende tools, richtlijnen, informatie en praktische handvatten om gemeenten te ondersteunen in het advies en toezicht naar monument-eigenaren.
  • De verdieping in met gemeenten tijdens de lunch-werksessie met het beantwoorden van vragen en het delen van inzichten aan de vier verschillende kennistafels.

Bron foto: Léontine van Geffen

Klik hier voor de video-impressie van de gezamenlijke kennislunch gemeenten van RCE, Restauratiefonds, Stichting ERM en ErfgoedAcademie.
Bron: RCE

• Op initiatief van OnderhoudNL leverden we een bijdrage aan 2 kennissessies in het Praktijktheater rondom de kwaliteit van historisch schilderwerk en verduurzamingsrichtlijnen glas.

Wilt u meer informatie over specifieke onderwerpen? Neem dan contact met ons op!