Bijeenkomst Platform Monumententoezicht ‘Brandpreventie, energietransitie, risico’s en de praktijk van monumenten’ - 30 november 2022

Over veilig erfgoed gesproken. Wat komt er kijken bij brandpreventie en veiligheid van monumenten? Waar liggen risico’s? Wat kunnen we leren vanuit historisch perspectief met de huidige ontwikkelingen zoals de energietransitie van monumentale gebouwen? Wat is de impact op de regelgeving? Welke dilemma’s liggen hier voor de toezichthouder en welke praktijkvoorbeelden zijn er met tips & tricks.

Deze vragen staan centraal tijdens de bijeenkomst van het Platform Monumententoezicht georganiseerd door Stichting ERM in samenwerking met Vereniging Bouw- en Woningtoezicht en de Federatie Grote Monumentengemeente.

Kijk hier voor het programma van deze bijeenkomst.

De bijeenkomsten zijn toegankelijk voor gemeentelijke medewerkers en leidinggevenden die belast zijn met toezicht en handhaving bij gebouwde monumenten (BWT; erfgoed). Deelname is gratis.
U kunt zich hier aanmelden.

Brand in de Elleboogkerk te Amersfoort - foto: RCE