Bijeenkomst Platform Monumententoezicht - 23 oktober 2024

Thema: Handreiking en praktijkvoorbeelden van ERM-kwaliteitsrichtlijnen voor toezichthouders

Datum en tijd: 13.00 – 17.00 uur (inloop vanaf 12.30 uur)
Locatie: Zalen van Zeven, Boothstraat 7 Utrecht

Inleiding
Veel erfgoedambtenaren, waaronder toezichthouders en vergunningsverleners hebben behoefte aan kennis en praktische voorbeelden hoe ERM-richtlijnen op te nemen in beleid en toe te passen in de praktijk. Tijdens deze bijeenkomst gaan we in op de centrale vraag: hoe kan ik er als gemeente voor zorgen dat de ERM-richtlijnen in de vergunning worden opgenomen en hoe komen praktijk en handhaving bij elkaar? We gaan in op de huidige ontwikkelingen rondom de richtlijnen. Op welke manier worden monumentale waarden en de ethiek verankerd. Ook gaan we in op de juridische basis en schaalniveaus van vergunningen. Aan bod komt de rol van de monumentencommissie, we delen dillema’s en ervaringen in handhaving, toezicht vanuit beleid naar de uitvoering. Met interessante praktijkcases vanuit verschillende gemeenten en invalshoeken.

Klik hier voor het programma.

Doelgroep
De bijeenkomsten zijn toegankelijk voor gemeentelijke medewerkers en leidinggevenden die belast zijn met toezicht en handhaving bij gebouwde monumenten (BWT; erfgoed).

U kunt zich hier aanmelden. Deelname aan de bijeenkomst is gratis.

Over het Platform Monumententoezicht
Het platform Monumententoezicht is een initiatief van Stichting ERM in samenwerking met de Federatie Grote Monumentengemeenten en de Vereniging Bouw- en Woningtoezicht Nederland. Voor meer informatie zie www.stichtingerm.nl en www.monumententoezicht.nl.