Masterclass energiebesparing- en opwekking bij renovatie op 23 september 2013

De Provincie Gelderland verzorgt op 23 september een masterclass over de kansen voor  energiebesparing- en opwekking bij een renovatie van een monument. Een renovatie is een goed moment om extra te investeren om comfort te verhogen, brandveiligheid te verbeteren of te besparen op energiekosten. Investeringen in energiebesparing of – opwekking kunnen lopende kosten voor eigenaren sterk verminderen.

Het renoveren van monumentale panden vergt vakkennis van experts. Voor eigenaren is een renovatie een zoektocht naar bekwame adviseurs, aannemers en installateurs en een grote investering qua tijd en geld. In het kennis- en leertraject Monumentale energietransitie van provincie Gelderland wordt specifiek aandacht besteed aan de kansen voor energiebesparing- en opwekking. Niet alles is mogelijk in een monumentaal pand; ingrepen moeten uitgevoerd worden met aandacht voor de aanraakbaarheid van het monument. Daardoor zijn niet alle technische oplossingen toepasbaar en is ook kennis nodig van historische oplossingen.

De masterclass, op 23 september, vindt plaats van 12.45 uur tot 17.00 uur op landgoed Klarenbeek. Deelname is kosteloos. Opgave kan tot en met 15 september door uw naam, organisatie en functie door te sturen naar harm@wing.nl. Het aantal deelnemers is beperkt, dus meldt u snel aan.
Klik hier voor de uitnodiging.